Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

The use of informatization means in the work of a biology teacher

Abstract

This article defines the capabilities of ICT means
usage at Biology lessons in the 8th grade of a secondary
school. The author presents the methodology of organizing
the secondary school students cognitive activity at Biology
lessons with the use of ICT. A set of recommendations for the
methods of using ICT has been developed. The experiment
has been carried out in Moscow Region secondary schools.
The experimental teaching has been done within the current
curriculum on Biology. The developed recommendations on
teaching methods have proved their effectiveness. All the results
have been analyzed and processed.

About the Author

К. Хайбулина
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. А смолов А., Семенов А., Уваров А. Мы ждем перемен // Дети в информационном обществе. 2010. - № 5. - С. 20-28.

2. Ковалько В.И. Здоровьесберегающие техноло- гии: школьник и компьютер: 1-4 классы. - М., 2007. - 127 с.

3. Пасечник В.В. Теория и практика организации учебно-познавательной деятельности учащихся в процессе обучения биологии: дис. д-ра пед. наук. - М., 1994. - 269 с.

4. С кворцова И.И. Использование компьютерных программ в процессе обучения биологии в 6 классе // Вестник Московского государственно- го областного университета. Серия Педагоги- ка. - 2011. - № 2. - С. 124-134.

5. Трайтак Д.И. Проблемы методики обучения биологии: Труды действительных членов Меж- дународной академии наук педагогического об- разования. - М., 2002. - 304 с.

6. Чибисова М.Ю. Психологическая подготовка к ЕГЭ работы с учащимися, педагогами, родителя- ми. - М., 2009. - 184 с. - (Психолог в школе).


Review

Views: 44


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)