Тechnological training of students with disabilities
Abstract
Technology training of students with disabilities and intact
intellect. The problem of teaching such students Technology
is to reduce the number of hours for their training, the use of
health-saving technologies; co-education of boys and girls either
in small groups or individually. In this regard, the authors
propose a curriculum for educating students with disabilities,
built on the allocation of technological content of the material,
the integration with teaching other subjects, the enhancement
of Technology training for students through the implementation
of projects and the use of information technology and
resources.
About the Authors
Д. МахотинRussian Federation
В. Кальней
Russian Federation
И. Гречникова
Russian Federation
References
1. Глозман А.Е., Глозман Е.С., Махотин Д.А., НагельО.И. Метод проектов в технологическом образо- вании: монография / под ред. В.А. Кальней. - М., 2010. - 268 с.
2. Кальней В.А., Махотин Д.А. От постиндустри- ального (технологического) общества к техно- логическому образованию // Вестник МГАУ им.В.П. Горячкина, 2010. - № 3. - С. 23-26.
3. Крившенко Л.П., Вайндорф-Сысоева М.Е., Юр-кина Л.В. Методология и методы научного ис- следования. - М., 2007. - 28 с.
4. Крившенко Л.П., Вайндорф-Сысоева М.Е., Юр-кина Л.В. Научно-исследовательская деятель- ность учащихся общего, начального и среднего профессионального образования. - М., 2007. - 32 с.
5. Устименко В.К., Махотин Д.А., Твердынин Н.М. Методика технологического образования уча- щихся: вариативный подход: учеб. пособие. - М., 2009. - 80 с.