Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

The history of formation of professional jazz education in Russia and the USA: comparative analysis

Abstract

The article deals with the history of formation of
the professional jazz education in Russia and the USA. The
author presents the analysis of similarities and differences
between the Russian and American systems of vocational
education. The stages of the evolution of pop-jazz education
in The US and Russia are considered on the example of the
three-stage education - school, secondary and higher vocational
education. Special attention is paid to the sources of
formation and development of pop-jazz education in Russia,
its founders and followers

About the Author

Т. Будницкая
Московский государственный гуманитарный университет им. М.А. Шолохова
Russian Federation


References

1. Дьяченко Б.И. Новая дидактика. - М., 2001. - 496 с.

2. Коменский Я.А. Избранные педагогические со- чинения: в 2 т. - М., 1982. - Т. 1. - 656 с. Т. 2. - 576 с.

3. Кузнецов В.Г. Эстрадно-джазовое образование в России: история, теория, профессиональная подготовка: история, теория, профессиональ- ная подготовка: дис. ... д-ра пед. наук. - М., 2005. - 601 с.

4. Мошков К.В. Индустрия джаза в Америке. - СПб., 2008. - 512 с.: ил. - (Мир культуры, исто- рии и философии).

5. Рыбакова Е.Л. Развитие музыкального искусст- ва эстрады в художественной культуре России: дис. ...д-ра культурологии. - СПб., 2007. - 340 с.


Review

Views: 185


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)