Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

PROFESSIONAL COMPETENCE DEVELOPMENT OF WOULD-BE LINGUISTS-INTERPRETERS THROUGH WEB 2.0 TOOLS

Abstract

The article is devoted to the Web 2.0 technology as a means of professional competence development in teaching would-be linguists-interpreters. The author gives a review of the appropriate teaching methods for the development of this competence to bring the learning process nearer to real situations. Such methods include problem-based learning methods, combining group and individual work in which didactic potentialities and functions of Web 2.0 tools are expected to play a key role

About the Author

Г. Титяева
Сахалинский государственный университет (г. Южно-Сахалинск)
Russian Federation


References

1. Госстандарт высшего профессионального образования. Направление подготовки бакалавра 035700 - Лингвистика. - М., 2010. - 25 с.

2. Патаракин Е.Д. Социальные сервисы Веб 2.0 в помощь учителю / Е.Д. Патаракин. - 2-е изд., испр. - М., 2007. - 64 с.

3. Сысоев П.В. Методика обучения иностранному языку с использованием новых информационно-коммуникационных Интернет-технологий: учебно-методическое пособие для учителей, аспирантов и студентов / П.В. Сысоев, М.Н. Евстигнеев. - Ростов н/Д.; М., 2010. - 182 с.

4. Титова С.В. Динамическая программа как пример использования Интернет-технологий в учебном процессе [Электронный ресурс]. - URL: http://titova.ffl.msu.ru/articles / (дата обращения: 7.07.2012).

5. Титова С.В. Информационно-коммуникационные технологии в гуманитарном образовании: теория и практика. Пособие для студентов и аспирантов языковых факультетов университетов и вузов / С.В. Титова. - М., 2009. - 240 с.


Review

Views: 42


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)