Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE REALIZATION OF THE DEVELOPING FUNCTION OF MATHEMATICS IN THE PROCESS OF THE STUDENTS' EXPLORATORY ACTIVITY AT THE LESSONS OF ALGEBRA AND THE PRINCIPLES OF MATHEMATIC ANALYSIS

Abstract

The article describes the structure of a theoretical research which includes the process of creative activities, the logics of cognition and the skill in handling the common principles of doing the sums. The research activity ensures the students with the methods of scientific cognition, the methods of mathematical creative activities, arouses their interest to the subject. Besides it, stimulates them to study the methods and modes of the scientific activities without which it is impossible to get knowledge independently. The article defines the teacher's and student's order of functioning in the research activity. The methods of experimentation are shown on the concrete example of a research work on algebra and the principles of mathematic analysis. The author described the way the developing function of mathematics is implemented while studying algebra and the principles of mathematic analysis.

About the Author

М. Костылева
Институт содержания и методов обучения РАО (г. Москва)
Russian Federation


References

1. Далингер В.А. Компетентностный подход - альтернатива экстенсивному пути развития системы образования: Материалы международной научной конференции «Инновационные технологии в высшем и профессиональном образовании», Испания (Коста Брава), 18 - 25 июля 2007 года // Фундаментальные исследования. - М., 2007. - № 10. - С. 46-47.

2. Дорофеев Г.В., Кузнецова Л.В., Седова Е.А. Профилированная школа в концепции школьного математического образования // Интернет-журнал «Эйдос», 2003 // http://eidos-journal. livejournal.com/ (дата обращения 15.04.2003)

3. Золотухин Ю.П. Уравнение sin cos ax bx c += // Математика в школе, 2005. - № 6. - С. 56-63.

4. Таможня Е.А. Методическое мышление как разновидность персонального педагогического мышления // Вестник МГОУ. Серия «Педагогика». - М., 2010. - № 1. - 240 с.

5. Фридман Л.М. Теоретические основы методики обучения математике. Пособие для учителей, методистов и педагогических высших учебных заведений. - М., 1998. - 224 с.


Review

Views: 59


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)