Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

ON A STATISTICAL METHOD IN PEDAGOGICAL EXPERIMENT AND MODERN EDUCATIONAL PROCESS

Abstract

The article presents the methods of experimental pedagogics which can be applied in the changed circumstances of the modern high school. As the changed circumstances required the use of new estimations of educational experiments it is proposed to use the theory of statistical hypotheses verification with the purpose of discovering the influence of new pedagogical impacts on the process of studying. It is proved that the results of the offered system of stratified sampling are more substantial. Besides, the system is easily adaptive to the changing conditions of the educational environment.

About the Authors

В. Жаров
Российский государственный университет туризма и сервиса (г. Москва)
Russian Federation


Ш. Форманов
Институт математики АН Узбекистана (г. Ташкент)
Russian Federation


У. Хонкулов
Гулистанский государственный университет (Узбекистан)
Russian Federation


References

1. Бейли Н. Статистический метод в биологии. - М., 1963. - 327 с.

2. Браунли К.А. Статистическая теория и методология в науке и технике. - М., 1977. - 408 с.

3. Готтсданкер Р. Основы психологического эксперимента. - М., 1982. - 464 с.

4. Грабарь М.И., Краснянская К.А. Применение математической статистики в педагогических исследованиях. Непараметрические методы. - М., 1973. - 136 с.

5. Кендалл М, Стьюарт М. Статистические выводы и связи. - М., 1973. - 789 с.

6. Леман 3. Проверка статистических гипотез. - М., 1964. - 403 с.

7. Мейман Эрнст, Экспериментальная педагогика. Т. 3. - М., 1913. - 269 с.

8. Михок Г., Урсяну В. Выборочный метод и статистическое оценивание. - М., 1982. - 245 с.

9. Новиков Д.А. Статистические методы в педагогических исследованиях (типовые случаи). - М., 2004. - 67 с.


Review

Views: 74


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)