Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

RELIABILITY OF TESTING AS AN INDICATOR OF THE INSPECTORS' COMPETENCE AND OBJECTIVITY

Abstract

The article is devoted to the actual problem of interrelation of reliability of testing results and competence of persons who prepare and administer tests at schools and Universities. For the first time the author has characterized the testing process from the position of interrelation of the received results with competence and objectivity of the authors of test materials. The article gives an example a of the experimental work result at a higher education institution

About the Author

В. Симонов
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Аванесов В.С. Теоретические основы разработки заданий в тестовой форме: Пос. для проф.- преп. состава высш. школы. - М., 1995. - 95 с.

2. Гулюкина Н.А. Педагогический тест: этапы и особенности конструирования и использования: Уч. пособие. - Новосибирск, 2001. - 131 с.

3. Клайн П. Справочное руководство по конструированию тестов: Введение в психометрическое проектирование / [Пер. с англ. Е.П. Савченко]. - Киев, 1994. - 282 с.

4. Матушанский Г.У. Педагогическое тестирование в России // Педагогика. - 2002. - № 2. - С. 15-21.

5. Симонов В.П. Законы и парадоксы асимметричного мира. Инновации в менеджменте. Сборник лекций и практических заданий. LAMBERT Academic Publishing - 2011. - С. 123-142.

6. Симонов В.П. Педагогический менеджмент. НОУ- ХАУ в образовании. - М., 2006. - С. 214-244.

7. Симонов В.П. Педагогическая диагностика в образовательных системах. - М., 2010. - С. 155-172.


Review

Views: 48


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)