Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

HOMEWORK ASSIGNMENT FOR UNDERGRADUATES WITHIN NEW EDUCATIONAL STANDARDS FRAMEWORK

Abstract

The article focuses on a new approach to the system of homework assignment for undergraduates. The author considers the notion of homework assignment and its specifics due to the participation of Russia in the Bologna Process of creation the United European Higher Education Area. Using the theory of self-determinati on by E. Deci and R. Ryan, the author concludes that homework assignment, which implies the combination of various methodologically adjusted ways and forms of fulfilling work in new conditions, is becoming a crosscultural communication form, which fosters forming professional competences

About the Author

Э. Брусиловская
Московский государственный университет им. М.В. Ломоносова
Russian Federation


References

1. Галицких Е.О. Организация самостоятельной работы студентов // Высшее образование в России, 2004. - № 6. - С. 160-163.

2. Есипов Б.П. Самостоятельная работа учащихся на уроках - М., 1961. - 239 с.

3. Зимняя И.А. Педагогическая психология [Электронный ресурс] // Педагогическая библиотека. [1997]. URL: http://www.pedlib.ru/ Books/2/0309/2_0309-1.shtml (дата обращения 19.09.2011).

4. Ковалевский И. Организация самостоятельной работы студентов // Высшее образование в России, 2000. - № 1. - С.114-115.

5. Пидкасистый П.И., Пасекутов А.Е. Навыки самообразования - важнейшая цель обучения // Вестник высшей школы, 1987. - № 4. - С. 31-34.

6. Ryan R.M., Deci E.L. Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions [Электронный ресурс] // Contemporary Educational Psychology 25, 54-67 [2000]. URL: http:// www.selfdeterminationtheory.org/SDT/documents/2000_RyanDeci_IntExtDefs.pdf (дата обращения: 18.08.2011).


Review

Views: 47


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)