MATRIX REPRESENTATION OF THE RESULTS OF TESTING
Abstract
of the results of testing students educational achievements
by polytomic matrices. Particular attention is paid to binary
matrices as the most common ones. The article describes
the analysis of binary matrices test results for criteria-based
and regulatory-based tests. The review is conducted within
the framework of Guttman and Rush models. The author offers
some recommendations for the incomplete binary matrix
analysis for computer-based testing with generating of test
versions.
References
1. Аванесов В.С. Применение тестовых форм в Rasch Measurement // Педагогические измерения. - 2005. - № 4. - С. 3-20.
2. Карпова Т.С. Базы данных: модели, разработка, реализация. - СПб., 2001. -304 с.
3. Ким В.С. Использование компьютерной программы RUMM-2020 в социологических исследованиях // Педагогические измерения. - 2009. - № 2. - C. 61-75.
4. Ким В.С. Компьютерное моделирование в контроле знаний на лабораторно-практических занятиях // Педагогические измерения. - 2007. - 4. - С. 61-66.
5. Ким В.С. Компьютерное моделирование в преподавании дисциплин физико-технического профиля // Вестник МГОУ. Серия Педагогика. - 2009. - № 2. - С. 189-193.
6. Ким В.С. Тестирование учебных достижений: Монография. - Уссурийск, 2007. - 214 с. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.uspi. ru/static/kim_testing_monograph/ [дата обращения: 20. 03. 2008]. http://clipperkim.narod.ru/test/ monotest/index.html
7. Нейман Ю.М., Хлебников В.А. Введение в теорию моделирования и параметризации педагогических тестов. - М., 2000. - 168 с.
8. Andrich D., Sheridan B., Lyne A. & Luo G. RUMM: A windows-based item analysis program employing Rasch unidimensional measurement models (Perth: Murdoch University), 2000. [Электронный ресурс]. Доступно из URL: http://www.rumlab.com.
9. Guttmann L.L. A Basis for Analysing Test-Retest Reliability // Psychometrica. - 1945. - 10. - P. 255-282.
10. Rasch G. Probabilistic Models for Some Intelligence and Attainment Tests. Copenhagen: Danish Institute of Educational Research, 1960. (Expanded edition, Chicago: The University of Chicago Press, 1980). - 199 p.