Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

COMMUNIC ATION -ORIENTED JUNIOR SCHOOL STUDENTS SPEECH DE VELOPMENT USING MULTIMEDI A TR AINING PROGR AMS

Abstract

The article considers the problem of using nonspecialized
multimedia programs in the process of coaching
junior schoolchildren having speech difficulties. An experimental
program Learning together for coaching junior
school students has been developed within the research.
The results of the experiment are represented in this work;
the aim of the experiment was to determine the efficiency of
using multimedia training programs for the development of
connected speech. The results of this experiment indicate the
possibility of using multimedia training programs not only for
the purpose of solving specific speech problems, but also the
problems of forming communication skills.

About the Author

Э. Калинская
Московский государственный университет культуры и искусств
Russian Federation


References

1. Воробьёва В.К. Методика развития связной речи у детей с системным недоразвитием речи. - М., 2006. - 158 с.

2. Калинская Э.В. Использование обучающих компьютерных игр как ассистирующей технологии логопедической работы // Вариативные стратегии сопровождения учащихся с нарушениями письма и чтения: материалы IV международной конференции Российской ассоциации дислексии, РДА, 26-27.05.2009. - М., 2009. - 144 с.

3. Калинская Э.В. Программа по развитию устной связной речи младших школьников Учимся вместе в системе сопровождения детей, нуждающихся в психолого-педагогической и медико- социальной помощи. - М., 2012. - 54 с.

4. Кукушкина О.И. Использование информационных технологий в различных областях специального образования: дис. ...д-ра пед. наук. - М., 2005. - 381 с.

5. Малофеев Н.Н., Никольская О.С., Кукушкина О.И., Гончарова Е.Л. Единая концепция специального федерального государственного стандарта для детей с ограниченными возможностями здоровья: основные положения [Электронный ресурс] // Альманах Института коррекционной педагогики РАО. Научно-методический журнал. - 2011. - № 15. URL: http://almanah.ikprao.ru (дата обращения: 05.09.2012).

6. Подкопаев Д.А. Развитие понятийно-образного мышления студентов в условиях мультимедийного представления информации // Человек и образование. - 2009. - № 1 (18). - С. 129-134.

7. Юрьева Л.Н., Больбот Т.Ю. Компьютерная зависимость: формирование, диагностика, коррекция и профилактика: Монография. - Днепропетровск, 2006. - 196 с.


Review

Views: 46


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)