MODEL OF DID ACTIC COMPETENCE DE VELOPMENT OF UNI VERSITY LECTURERS
Abstract
competence development of a university lecturer. The article
presents a model of didactic competence development on
the basis of the Advisory remote centre regarding the didactics
problems of higher education. The author develops and
reveals the aims, objectives and ways of working with this
model. The author presents a model of didactic competence
development of university lecturers including the main stages
of work: analytical, generating and reflective. The model can
be used by a wide circle of teachers of higher and vocational
schools.
About the Author
Е. ХрамоваRussian Federation
References
1. Горычева С.Н., Эндзинь М.П. Развитие дидактической компетентности учителя: Пособие. - Великий Новгород, 2006. - 96 с.
2. Игнатьева Е.Ю. Педагогическое управление учебной деятельностью студентов в современном вузе: Монография. - СПБ., 2012. - 300 с.
3. Казарьянц К.Э. Модель системы дидактической качественности педагогического процесса в вузе // Вестник МГОУ. Серия Педагогика. - 2010. - № 1. - С. 32-38.
4. Научно-методическое сопровождение персонала школы: педагогическое консультирование и супервизия: монография / Под ред. М.Н. Певзнера, О.М. Зайченко, С.Н. Горычевой. 2002. - 268 с.
5. Сластенин В.А. Педагогика: Профессиональная компетентность педагога. - М., 1992. - 237 с.
6. Храмова Е.В. К вопросу развития дидактической компетентности преподавателя вуза // Вестник НовГУ имени Ярослава Мудрого. - 2010. - № 58. - С. 51-54.