ON MULTY -LE VEL HIGHER MATHEM ATICS TE ACHING AT MODERN UNI VERSITIES
Abstract
aspects of pedagogical problems (efficiency and simplicity of
teaching, degree and quality of students learning the basic
instructional material) arising at intensive multilevel teaching
higher mathematics at modern technical and classical
universities. The article defines and gives proofs of the ways
of solving the most important of these problems. The basic
directions of didactic influences for the successful solution of
the arising problems are singled out inside the concept of intensification
of teaching mathematics at higher school.
About the Authors
В. ПетроваRussian Federation
О. Матвеев
Russian Federation
References
1. Давыдов В.В. Виды обобщения в обучении (логико-психологические проблемы построения учебных предметов). - М., 1972. - 424 с.
2. Кудрявцев Л.Д. Избранные труды. - М., 2008. - Т. III. - 434 с.
3. Матвеев О.А. Логико-семантическое моделирование в информационной педагогической среде процесса обучения дисциплинам математического цикла в высших учебных заведениях. Тезисы доклада // Международная научно-образовательная конференция Наука в вузах. - М., 2009. - С. 592-593.
4. Петрова В.Т. Научно-методические основы интенсификации обучения математическим дисциплинам в высших учебных заведениях: Дис. д-ра пед. наук. - М., 1998. - 410 с.
5. Петрова В.Т. Приемы технологий развивающего обучения в учебном курсе высшей математики современного технического вуза // Труды Меж- дународного коллоквиума Des jeux a la creative. Methodes d'education active. - Boulogne-Billancourt, France. - 2007. - С. 116-121.
6. Петрова В.Т. О проблемах современного математического образования // Труды Международной научной конференции Education, science and economics at universities. Integration to international area. - Plock, Poland. 2008. - С. 210-215.
7. Петрова В.Т. О проблемах обучения математике в современных высших учебных заведениях // Bulletin d'Evrotalent-FIDJIP. Paris, Editions du JIPTO. - 2010. - V. 1. - P. 27-33.
8. Петрова В.Т., Матвеев О.А. Моделирование процесса интенсивного обучения высшей математике в современных университетах // Вестник МГОУ. Серия Педагогика. - 2011. - № 3. - С. 205-209.
9. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 010600 - Прикладные математика и физика, 2012, Proekt_FGOS, http://www.garant.ru/products/ipo/ prime/doc (дата обращения: 30.09.12)