Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE USE OF ETHNOCULTUR AL EDUC ATION AL TECHNOLOGIES IN CI VIL AND PATRIOTIC EDUC ATION OF FUTURE TE ACHERS

Abstract

The article reveals the essence of the concept
of civil and patriotic education. It is stated that in modern
conditions such education is especially topical. The authors
mention different approaches to its organization and define
essential characteristics of the concept ethno-cultural educational
technologies. It is a fairly new phenomenon in Russian
pedagogy and the main mechanism of implementation of
ethno-cultural education in educational institutions of different
levels and profiles. The importance of using such educational
technologies in civil and patriotic education of future teachers
is given proof experimentally.

About the Authors

З. Медведева
Марийский государственный университет (г. Йошкар-Ола)
Russian Federation


С. Федорова
Марийский государственный университет (г. Йошкар-Ола)
Russian Federation


References

1. Беспалько Л.И. Этнокультурные технологии в деятельности региональных национально-культурных центров: учеб. пособие. - Челябинск, 2006. - 134 с.

2. Григорьева Е.И. Современные технологии социально-культурной деятельности. - Тамбов, 2002. - 284 с.

3. Киселева Т.Г. Основы социально-культурной деятельности: учеб. пособие. - М., 1995. - 136 с.

4. Кукушин В.С. Современные педагогические технологии. Начальная школа: Пособие для учителя. - Ростов н/Д, 2003. - 448 с.

5. Селевко Г.К. Энциклопедия образовательных технологий: В 2 т. - Т. 1. - М., 2006. - 816 с.

6. Строков К.А. Развитие этнокультурных образовательных технологий в подготовке специалистов художественно-творческого профиля: дис. канд. пед. наук. - М., 2002. - 172 с.

7. Федорова С.Н. Этнокультурное развитие детей. Психолого-педагогическое сопровождение: учеб. пособие. - М., 2011. - 176 с.

8. Федорова С.Н. Этнопедагогический практикум для будущих педагогов: метод. пособие. - Йошкар-Ола, 2010. - 124 с.


Review

Views: 80


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)