Interdisciplinary use of ethnographic material with students of arts and crafts faculty
Abstract
classes in Russian History, Composition and the History
of Arts in the course of arts and crafts students training at the
Moscow Institute of the Humanities was an important stage
during the check of our working hypothesis on the important
role of an ethnographic component in the course of arts students
training. During their study of late 19th -early 20th century
History of Russian Culture the students were suggested
a number of interdisciplinary tasks to deepen their knowledge
of History and use it in solving some creative problems in adjacent
subjects.
References
1. Беленький Г.И. О воспитательно-образовательных аспектах межпредметных связей / Г.И. Беленький // Сов. педагогика. 1977. № 5. С. 56-61.
2. Зверев И.Д. Взаимная связь учебных предметов / И.Д. Зверев. М., 1977. 215 с.
3. Коменский Я.А. Великая дидактика: Избр. соч. / Я.А. Коменский. М., 1955. 287 с.
4. Коротов В.М. Межпредметные связи в учебновоспитательном процессе / В.М. Коротов // Народное образование. 1976. № 4. С. 38-42.
5. Моносзон Э.И. Проблемы теории и методики коммунистического воспитания / Э.И. Моносзон. М., 1978. 268 с.
6. Максимова В.Н. Межпредметные связи и совершенствование процесса обучения: Кн. для учителя / В.Н. Максимова. М.: Просвещение, 1984. 143 с.