Providing support of professional growth of the teacher on the basis of network interaction in re-training system
Abstract
on teachers, the level of their general culture, intelligence,
vocational training. Radical updating of the system of
general education provides an increase in professional independence
of teachers granting them the right of designing the
content of education, as well as the choice of forms and training
and teaching methods. At the same time teachers become
highly responsible before the society, pupils and parents for
the results of educational process. In these conditions the role
of methodical services of all levels extremely increases in perfecting
professional competence of teachers, their training for
work in a new educational situation, in creating conditions for
teachers individual and professional growth.
References
1. Вайнцвайг П. Десять заповедей творческой личности. Пер. с англ. М., 1990.
2. Василевская Е.В. Методическая служба на местном (муниципальном) уровне на современном этапе (по материалам анкетирования) // Методист. 2001. № 1.
3. Вершловский С.Г. Общее образование взрослых: стимулы и мотивы. М.: Педагогика, 1987.
4. Районная методическая служба: Опыт, поиск, находки / Ред. В.Ю. Кричевский и др. СПб.: СПб-ГУПМ, 1998.
5. Ковалев Л.Ф. Совершенствование методической работы как инструмент модернизации общего образования // Методист. 2003. № 2.
6. Митина Л.М. Личностное и профессиональное развитие человека в новых социально-экономических условиях //Вопросы психологии. 1997. № 4.
7. Куликова Л.Н. Саморазвитие личности: Учеб. пособие/ Л.Н. Куликова. Хабаровск: ХГПУ, 2005.
8. Москвина Н.Б. Личностно-профессиональные деформации педагогов (теоретико-методологический анализ) / Н.Б. Москвина. Хабаровск: ХГПУ, 2004.