Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

The improvement of stage directors professional training during the formation of artistic-technological thinking

Abstract

The article deals with the problem of the improvement
of professional training of art college students (future
stage directors) while building their artistic-technological
thinking. The author analyses the evolution of stage directors
technological training and determines the perspective teaching
strategy in this sphere. The research has promoted the
extension of stage directors system thinking and raised the
efficiency and intensity of educational process.

About the Author

Ираида Вепринцева
Московский государственный университет культуры и искусств
Russian Federation


References

1. Вепринцева И.В. Концептуальные основы технической подготовки режиссёров // Развитие познавательной активности и самостоятельности студентов в образовательном процессе: Сб. ст. Вып. 2. М.: МГУКИ, 2006. С. 30-33.

2. Знаков В.В. Психология понимания: проблемы и перспективы. М.: Ин-т психологии РА Н, 2005. 448 с.

3. Короткова Е.И. Педагогические особенности развития художественного мышления подростков в классе ансамбля домбр и балалаек в детской музыкальной школе: Дис. ... канд. пед. наук. М., 2006. 218 с.

4. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии: Т. 1. М.: Педагогика, 1988. 488 с.

5. Шамина В.В. Роль структуры проблемного задания в развитии познавательной активности и самостоятельности студентов кафедры дизайна // Развитие познавательной активности и самостоятельности студентов в образовательном процессе. Сб. ст. Вып. 2. М., 2006. С. 156-159.


Review

Views: 38


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)