Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

The use of project method in arts and crafts students research activity (as an example of the work of art and aesthetic creative associations of additional education establishments)

Abstract

The article considers the issues of introduction
of project method into research activity of students at additional
education establishments. The examples of research
work of arts and crafts students have been presented. Some
tips how to elaborate creative projects (e.g. making articles
of salty dough) have been given. The structure and content
of «Fashion clothes design» creative project have been devised.

About the Author

Елена Ершова
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Берцфаи Л.В. Истоки творческой личности в концепции В.В. Давыдова: Первые чтения памяти В.В. Давыдова: (сборник выступлений). Рига М., 1999. 144 с.

2. Евдокимова Л.Н. Эстетико-педагогические условия развития творческого мышления школьников. Екатеринбург, 1998. 154 с.

3. Карачаев А.А. Метод проектов и развитие творчества учащихся// Школа и производство. 1997 г., № 2. с. 10-11.

4. Каргина З.А. Практическое пособие для педагога дополнительного образования. Москва: Школьная пресса, 2007. 89 с.

5. Маркова А.К. Формирование мотивации учения в школьном возрасте. М.: Просвещение, 1983. С. 5-79.

6. Меерович М.И. Технология развития творческого мышления: Практическое пособие / М.: АСТ, 2000. 120 с.

7. Морозова Н.Г. Учителю о познавательном интересе. М.: Знание, 1979. С.5-46.

8. Николаенко Н.Н. Психология творчества. Санкт-Петербург, 2005. 165 с.

9. Технология. Программно-методические материалы / Сост.: Н.А. Шамшина и др. Р.-н/Д.: Издательство РО ИПК и ПРО, 2006.


Review

Views: 58


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)