NEEDS AND INFORMATION MODEL OF PROVIDING QUALITATIVE GENERAL EDUCATION
Abstract
and information model of providing qualitative general education.
The model reflects the most essential parts and interconnections
of educational process including needs, conditions,
state, level and the degree to which the subjects of educational
process are satisfied with the organization, content and
quality of education. The data obtained serve as the basis
for the subsequent correction of the educational process to
achieve its new quality
About the Author
Роза ИсмагиловаRussian Federation
References
1. Дахин А.Н. Модели открытой образовательной системы / В.А. Дахин // Школьные технологии. 1999. № 1-2. С. 105-111.
2. Железов Б.В., Кудюкин П.М., Шувалова О.Р. Эффективность системы образования: взгляд потребителя образовательных услуг [Текст] /Б.В. Железов, П.М. Кудюкин, О.Р. Шувалова // Вопросы образования. 2009. № 2. С. 187-210.
3. Ильин Е.П. Мотивация и мотивы / Е.П. Ильин. СПб.: Питер, 1999. 512 с.
4. Симонов П.В. Мотивированный мозг / П.В. Симонов. М.: Наука, 1987. 246 с.
5. Сластенин В.А. Педагогика: Профессиональная компетентность педагога / В.А. Сластенин. М.: Мысль, 1992. 237 с.
6. Ядов В.А., Киссель А.А. Удовлетворенность работой: анализ эмпирических обобщений и попытка их теоретического истолкования / В.А. Ядов,А.А. Киссель // Социологические исследования. 1984. № 1. С. 78-87.