Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THEORETICAL BASES OF THE FORMATION OF HIGH SCHOOL EDUCATIONAL SYSTEM

Abstract

The article presents conceptual ideas and approaches
reflecting theoretical bases of state high school
educational system formation. The author pays special attention
to the research of humanistic character of high school
educational activity and student self-education and self-development.
Socio-cultural conditions for education play a significant
role in high school educational system. The author
also reveals and substantiates the concept of high school
socio-cultural educational environment that allows considering
the educational system in a context of students personal
socialization.

About the Author

Алла Жихарева
Московский городской педагогический университет
Russian Federation


References

1. Бим-Бад Б.М. Воспитание человека обществом и общества человеком // Педагогика. 1996. № 5. С.3-9.

2. Бондаревская Е.В. Ценностные основания личностно ориентированного воспитания // Педагогика. 1995. № 5. С. 29-36.

3. Закон Российской Федерации Об образовании. - М.: ИНФРА -М, 2000. - 52 с.

4. Кагерманьян В.С., Коханович Л.И. Концептуальные основы формирования системы воспитания социально активной личности студентов // Организация воспитательной деятельности в вузах: Всероссийский конкурс моделей и проектов. М., 2002. 318 с. С.45-49.

5. Примерная программа воспитания социально активной личности студента / Система воспитания в высшей школе: Аналитические обзоры по основным направлениям развития высшего образования. НИИ ВО. В 2-х частях. М., 2003. 190 с.


Review

Views: 50


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)