Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

RUSSIAN TEACHER IN THE MIDST OF INNOVATED TEACHERS' TRAINING

Abstract

The paper is concerned with the teacher as
a key figure of modern school. The author defines modern
teachers professional, research, general culture knowledge
and administrative requirements and reveals the notion of
pedagogical mobility. It is also stressed that with the Russian
professional education being innovated, monitoring of
teachers professional activity as well as implementation of
teachers training and upgrading programs acquire exceptional
importance.

About the Author

Лидия Антонова
Правительство Московской области
Russian Federation


References

1. Крутецкий В.А. Основы педагогической психологии. М.: Просвещение, 1972. 256 с.

2. Куликов И. Стопка дисков от Земли до Луны // Газета.ru. Наука. URL: http://www.gazeta.ru/ science/2011/02/14_a_3524166.shtml (дата обращения 16.02.2011).

3. Национальная образовательная инициатива "Наша новая школа"// Министерство образова- ния и науки Российской Федерации [Сайт] URL: http://mon.gov.ru/dok/akt/6591/ (дата обращения: 12.02.2010).

4. Проект Приказа Минобрнауки России об утверждении и введении в действие ФГОС ВПО по направлению подготовки 050100 - Педагогическое образование (квалификация (степень) "бакалавр") // Министерство образования и науки Российской Федерации [Сайт] - URL: http://mon. gov.ru/files/materials/8149/10.12.21-050100_B.pdf (дата обращения: 16.02.2011).


Review

Views: 42


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)