Application of network instruction package on biology teaching methods in pedagogical university
Abstract
the modernization of its target, content and procedure
components. The application of new information and telecommunication
techniques while mastering the methods of biology
instruction requires a special system of biology students
training to adapt them for learning under new information and
pedagogical conditions. The new approaches to instruction
imply some new ways of setting up the learning process, as
well as some up-to-date network electronic instruction packages
allowing to enhance the efficiency of learning process.
The specificity of the Internet application supposes the
replacement of linear instruction for the non-linear one, based
not only on the principles of classical didactics, but also on the
ones of interactivity, reflection, considerations of information
structures and processes nonlinearity and the combined use
of various forms of training.
References
1. Андреев А.А., Троян А.М. Основы Интернет- обучения. М.:, 2003. 68 с.
2. Вишнякова Е.Г. Междисциплинарный сетевой учебно-методический комплекс как средство по- вышения эффективности обучения в вузе. Дис. на соиск. учен. степ. канд. пед. наук. Волгоград, 2007. 162 с.
3. Система МООДУC Модульная Объектно-Ори- ентированная Учебная система http://www. slideshare.net/igis/moodle-6078168 (14.03.20110).
4. Суматохин С.В. Комплексное использование современных технических средств при изучении биологии. Дис… канд. пед. наук. М., 1996. 165 с.
5. Суматохин С.В. Методическая подготовка сту- дентов к использованию ЭВМ при обучении биологии в школе // Современные проблемы ме- тодики биологии и экологии в школе и в вузе. Ч. 2. М., 1997. С. 98-99.
6. Шаравин В.В. Применение сетевых учебно-ме- тодических комплексов в условиях профессио- нальной подготовки специалистов в вузе: Дис. … канд. пед. наук. М.: Ставрополь, 2005. 153 с.