Forming art technology teachers professional competence
Abstract
teachers professional competence. The student-centered,
artistic-developing and competence approaches in
secondary school teaching have been considered. Principles,
functions and pedagogical conditions of forming art-technology
teachers professional competence have been determined.
The efficiency of the process is confirmed by the results of
experimental training.
About the Author
Татьяна ДиковаRussian Federation
References
1. Концепция модернизации российского образо- вания на период до 2010 года [Текст] //Директор школы, 2002. № 4. С. 97-126.
2. Концепция профильного обучения на старшей ступени общего образования [Текст] // Вестник образования: сб. приказов и инструкций Ми- нобразования России. М., 2002. С. 6-8.
3. Концепция формирования технологической культуры молодежи в общеобразовательной школе. Программа «Технология. Трудовое обучение, 1-4, 5-11 классы» [Текст] // Школа и про- изводство. 1999. № 1. С. 2-11.
4. Пинский А.А. Рекомендации по организации сетевого взаимодействия образовательных учреждений (организаций) при введении профильного обучения учащихся на старшей ступе- ни общего образования [Текст] / А.А. Пинский,А.Г. Каспржак, К.Г. Митрофанов // Профильное обучение. М., 2004. Ч. 1. С. 39-54.