Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Forming art technology teachers professional competence

Abstract

The article suggests ways of forming art-technology
teachers professional competence. The student-centered,
artistic-developing and competence approaches in
secondary school teaching have been considered. Principles,
functions and pedagogical conditions of forming art-technology
teachers professional competence have been determined.
The efficiency of the process is confirmed by the results of
experimental training.

About the Author

Татьяна Дикова
Московский государственный областной социально-гуманитарный институт» (г. Коломна)
Russian Federation


References

1. Концепция модернизации российского образо- вания на период до 2010 года [Текст] //Директор школы, 2002. № 4. С. 97-126.

2. Концепция профильного обучения на старшей ступени общего образования [Текст] // Вестник образования: сб. приказов и инструкций Ми- нобразования России. М., 2002. С. 6-8.

3. Концепция формирования технологической культуры молодежи в общеобразовательной школе. Программа «Технология. Трудовое обучение, 1-4, 5-11 классы» [Текст] // Школа и про- изводство. 1999. № 1. С. 2-11.

4. Пинский А.А. Рекомендации по организации сетевого взаимодействия образовательных учреждений (организаций) при введении профильного обучения учащихся на старшей ступе- ни общего образования [Текст] / А.А. Пинский,А.Г. Каспржак, К.Г. Митрофанов // Профильное обучение. М., 2004. Ч. 1. С. 39-54.


Review

Views: 45


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)