Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Technological aspect of forming teachers readiness for research activity

Abstract

The article considers teachers readiness for
research activity as a necessary part of teachers professional
training. The study contains a detailed description of
the model of forming teachers readiness for research activity
on the basis of maths and computer science integration, the
principles and pedagogical conditions of its implementation
in the process of future teachers training being revealed and
the techniques of forming teachers readiness for research
activities being described. Special attention is given to the
techniques of contextual teaching and, in particular, to the
techniques of educational, quasiprofessional and educational
and professional activities.

About the Author

Ирина Быстренина
Марийский государственный университет (г. Йошкар-Ола)
Russian Federation


References

1. Аттестация педагогических работников / авт.-сост. Н.В. Ширшина. Волгоград, 2009. 143 с.

2. Бабанский Ю.К. Интеграция процесса обучения [Текст]. М., 1982. 78 с.

3. Блонский П.П. Курс педагогики (Введение в вос- питание ребенка): Пособие для высш. учеб. заве- дений и учит. ин-тов. М., 1916. 286 с.

4. Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. М., 1991. 314 с.

5. Вербицкий А.А. Психолого-педагогическое осно- вы образования взрослых: теория и модели кон- текстного обучения // Новые знания. 2002. № 3.

6. Каптерев П.Ф. Избранные педагогические сочи- нения / Под ред. А.М. Арсеньева. М., 1982. 704 с.

7. Сухомлинский В.А. Педагогический коллектив средней школы. М., 1958. 207 с.

8. Ушинский К.Д. Собрание сочинений: В 11 т. / Под ред. А.М. Еголина. М.-Л., 1948-1952. Т. 1. С. 24; Т. 5. С. 355.


Review

Views: 84


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)