Technological aspect of forming teachers readiness for research activity
Abstract
research activity as a necessary part of teachers professional
training. The study contains a detailed description of
the model of forming teachers readiness for research activity
on the basis of maths and computer science integration, the
principles and pedagogical conditions of its implementation
in the process of future teachers training being revealed and
the techniques of forming teachers readiness for research
activities being described. Special attention is given to the
techniques of contextual teaching and, in particular, to the
techniques of educational, quasiprofessional and educational
and professional activities.
About the Author
Ирина БыстренинаRussian Federation
References
1. Аттестация педагогических работников / авт.-сост. Н.В. Ширшина. Волгоград, 2009. 143 с.
2. Бабанский Ю.К. Интеграция процесса обучения [Текст]. М., 1982. 78 с.
3. Блонский П.П. Курс педагогики (Введение в вос- питание ребенка): Пособие для высш. учеб. заве- дений и учит. ин-тов. М., 1916. 286 с.
4. Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. М., 1991. 314 с.
5. Вербицкий А.А. Психолого-педагогическое осно- вы образования взрослых: теория и модели кон- текстного обучения // Новые знания. 2002. № 3.
6. Каптерев П.Ф. Избранные педагогические сочи- нения / Под ред. А.М. Арсеньева. М., 1982. 704 с.
7. Сухомлинский В.А. Педагогический коллектив средней школы. М., 1958. 207 с.
8. Ушинский К.Д. Собрание сочинений: В 11 т. / Под ред. А.М. Еголина. М.-Л., 1948-1952. Т. 1. С. 24; Т. 5. С. 355.