Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Peculiarities of teaching students specializing in foreign musical culture (English)

Abstract

The article deals with the peculiarities of teaching
students who specialize in foreign musical culture. It deals
with the components of the professional competence of musicians
and the ways of its improvement. The author has investigated
the level of proficiency in musical higher educational
establishments. The article is concerned with the analysis of
teaching foreign language to the students of musical colleges.
It has been proved that only combined teaching of all language
activities contributes to forming foreign language communicative
competence.

About the Author

Нина Мищенко
Университет Российской академии образования
Russian Federation


References

1. Быстрова Е.А. Коммуникативная методика в преподавании родного языка // Русский язык в школе, 1996. № 1.

2. Вятютнев М.Н. Традиции и новации в современ- ной методике преподавания русского языка // Научные традиции и новые направления в пре- подавании русского языка и литературы: Докл. сов. делегации на VI конгрессе МАПРЯЛ. M., 1986.

3. Изаренко Д.И. Базисные составляющие комму- никативной компетенции и их формирование на продвинутом этапе обучения студентов-не- филологов // Русский язык за рубежом, 1990.

4. Пассов Е.И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению. М., 1989.

5. Русецкий В.Ф. Теория и практика формирования профессиональной коммуникативной компетен- ции учителя-филолога в педагогическом вузе (на материале лингвистических дисциплин): Дис. … д-ра пед. наук. Мн., 2002. 215 с.

6. Сальная Л.К. Обучение профессионально ориен- тированному иноязычному общению / Под ред.И.А. Цатуровой. Таганрог, 2009.

7. Хведчения Л.В. Социокультурное развитие лич- ности средствами иностранного языка // Иност- ранные языки в Р. Беларусь, 2002. №№ 1, 2.

8. Щукин А.Н. Обучение иностранным языкам: те- ория и практика: Учеб. пособие для преподава- телей и студентов. М., 2006.


Review

Views: 73


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)