Student-oriented approach in foreign language teaching
Abstract
and awareness of socio-cultural factors, image of a future
specialist based on self-realization and exploration of personal
abilities during foreign language teaching in higher school.
Individualised approach to the learner is of great importance
in foreign language teaching as it helps to take into account
students individual experiences and temperaments. It has
been substantiated in the article that foreign communication
teaching requires individually chosen methods.
References
1. Крившенко Л.П. Развитие профессиональной коммуникативности студентов педагогического ВУЗа. Педагогические инновации в обучении и воспитании. Сборник научных трудов МГОУ. М., 2006.
2. Симонов В.П. Управление социальными (педаго- гическими) системами. М., 2005.
3. Якиманская И.С. Разработка технологии лич- ностно ориентированного обучения // Вопросы психологии, 1995. № 2.
4. Якиманская И.С. Требования к учебным програм- мам, ориентированным на личностное развитие школьников // Вопросы психологии, 1994. № 2.
5. Якиманская И.С. Личностно ориентированное обучение в современной школе. М., 1996.