Creating conditions of forming difficult teenagers learning interests
Abstract
difficult teenagers as lack of motivation and learning skills.
The author describes the ways of searching new forms, techniques
and teaching methods used with poorly motivated
pupils. The necessity of acquiring meta-subject knowledge,
and skills stated in the project of new Federal State Educational
Standards of the second generation allows the author
of defining three types of models of difficult teenagers training.
They are as follows: game model, integrated model and
learners project model. The problem of non-standard models
that individualize the process of difficult teenagers training
has been investigated.
About the Author
Светлана МайбородаRussian Federation
References
1. Амонашвили Ш.А. Размышления о гуманной пе- дагогике. М., 2008. 464 с.
2. Асмолов А.Г. Формирование универсальных учебных действий в основной школе: от дейс- твия к мысли. М., 2010. 159 с.
3. Комаров К.Э. «Трудные» дети: инструкция по взаимодействию. М., 2009. 218 с.
4. Конышева А.В. Игровой метод в обучении инос- транному языку. СПб., 2006. 192 с.
5. Кулагина И.Ю. Развитие личности слабоуспе- вающих детей в современной школе. Ребёнок в современном обществе / И.Ю. Кулагина. М., 2007. 123 с.
6. Лакоценина Т.П. Современный урок. Часть 6: Интегрированные уроки. Ростов-н/Д, 2008. 256 с.
7. Поливанова К.Н. Проектная деятельность школьников / К.Н. Поливанова. М., 2008. 192 с.
8. Ромашина С.Я. Педагогическая фасилитация: сущность и пути реализации в образовании /С.Я. Ромашина. А.А. Майер. М., 2010. 160 с.
9. Ушинский К.Д. Три элемента школы // Воспита- тельная работа в школе. 2010. № 2.