Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Model of developing junior schoolchildrens compassion

Abstract

Humanistic education implies the promotion of
emotional life, creativity and human health. In this article the
problem of developing compassion is observed. Compassion
plays an important role in the system of spiritual, creative and
vital strengths of a person; it is one of the components of the
social potential of the society. The model of developing junior
schoolchildrens compassion in the secondary school is represented.

About the Author

Светлана Курносова
Камчатский государственный университет им. Витуса Беринга (г. Петропавловск-Камчатский)
Russian Federation


References

1. Абульханова-Славская К.А. Стратегия жизни. М., 1991. 299 с.

2. Зеньковский В.В. О педагогическом интеллекту- ализме // Педагогическое наследие русского за- рубежья, 20-е годы: Кн. для учителя. М., 1993.

3. Сборник нормативных документов. Начальная школа / Составители Э.Д. Днепров, А.Г. Аркадь- ев. М., 2009. 172 с.

4. Серова И.А. Антропософия здоровья: тело и дух: Дис. … д-ра филос. наук (09.00.11). Екате- ринбург, 1992. 332 с.

5. Тюмасева З.И., Богданов Е.Н., Щербак Н.П. Сло- варь-справочник современного общего образо- вания: акмеологические, валеологические и эко- логические тайны. СПб., 2004. 464 с.


Review

Views: 116


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)