TEACHER-TRAINERS PROFESSIONAL AND PERSONAL DEVELOPMENT IN THE SYSTEM OF EXTRA-CURRICULAR PHYSICAL CULTURE EDUCATION
Abstract
and personal development of a future trainer-teacher as
a qualitative, professionally oriented and conscious change of
his personal sphere under the conditions of modernization of
extra-curricular educational system. The design of different
technologies, approaches, principles and their functions in
the system of extra-curricular physical culture education have
been presented. Some functions realized in the process of
students professional self-development have been pointed
out.
References
1. Андреев А.Л. Общество и образование: соци- окультурный профиль России // Педагогика. 2002. № 6.
2. Горбунов Г.Д. Психопедагогика спорта. М., 2007. 124 c.
3. Зборовский Г.Е. Образование: от XX к XXI веку. Екатеринбург, 2000. 114 с.
4. Коджаспирова Г.М. Педагогический словарь. М., 2005. 156 с.
5. Крившенко Л.П. Педагогика. М., 2003. 426 с.
6. Мордовская А.В., Барахсанова Е.А., Панина С.В. Научно-методическое обеспечение образова- тельной системы: новое содержание и функции // Сб. науч.-практ. конф. Якутск, 2009. 187 с.
7. Неверкович С.Д. Педагогика физической культу- ры и спорта. М., 2006. 127 с.
8. Панина Л.П. Ключевые компетенции субъекта учебно-профессиональной деятельности. Екате- ринбург, 2002. 112 с.