THE «PORTRAIT» OF A POTENTIAL CONSUMER OF THE PROGRAMME «TEACHING BUSINESS ENGLISH ACCORDING TO THE DYNAMICS OF THE BUSINESS FIELD»
Abstract
of Open Distance Professional Learning (ODPO) much more
efficient, one should consider various characteristics of potential
consumers of educational services. The article highlights
the «portrait» of a potential consumer of the educational
services programme «Teaching Business English according
to the dynamics of the business field». Potential consumers
of the programme are characterized according to their social
background, professional status, motivation to learn, their age
and experience, as well as their ability to have access to various
technical resources. Furthermore, the article analyses
consumer demands and expectations that are related to individual
results of learners. All the mentioned aspects largely
determine the specific programme structure, especially, the
necessity to form and develop individual competences in professional
communication for various learners.
About the Author
Л. РайнтземаRussian Federation
References
1. Зернов А.В. Развитие дистанционного образова- ния в негосударственных вузах // Система обес- печения качества в дистанционном образова- нии / Науч. ред. С.А. Щенников, А.Г. Чернявская. Жуковский, 2001. С. 34-38.
2. Змеев С.И. Технология обучения взрослых: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. М., 2002. 128 с.
3. Кукушкина И.Ю. Дистанционное обучение ан- глийскому языку в МИМ ЛИНК // Система обеспечения качества в ДО. Жуковский, 2002. Вып. 4. С. 78-82.
4. Основы деятельности тьютора в системе дис- танционного образования: спец. учеб. курс. - 2-е изд., испр. / С.А. Щенников, А.Г. Теслинов, А.Г. Чернявская и др. М., 2006. 591 с.
5. Теслинов А.Г. Бизнес образование в начале пути к построению целостностей // Система обеспе- чения качества в дистанционном образовании. Жуковский, 2002. Вып. 4. С. 44-60.
6. Щенников С.А. Открытое дистанционное обра- зование. М., 2002. 527 с.
7. Чернявская А.Г. Пять вершин тьюторской компе- тентности // Качество дистанционного образова- ния: концепции, проблемы, решения. Материалы Х Международной научно-практической конфе- ренции 5 декабря 2008 г. М., 2008. С. 244-247.
8. Янковская Н.Б. Организация обучения делово- му английскому языку (начальный уровень) на основе принципов ОДО // Применение новых технологий в образовании: тез. докл. XVI Меж- дунар. конф. Троицк, 2005. С. 117-119.
9. Янковская Н.Б., Чернявская А.Г. Развитие про- фессиональной иноязычной коммуникативной компетентности в процессе получения допол- нительной квалификации МВА: монография / Н.Б Янковская, А.Г. Чернявская. М., 2010. 128 с.