TEXTBOOK ILLUSTRATIVE MATERIAL AS A FACTOR OF FORMING MOTIVATION FOR SPEECH ACTIVITY AT AN ENGLISH LESSON
Abstract
using visual methods in foreign language teaching. As the
author considers, they include visual aids (diagrams, tables,
drawings…), i.e. the items which provide illustrative comments
on the material. The use of visual aids is two-aimed:
firstly they should simplify the material comprehension and
secondly can serve as an additional knowledge source. The
author does not exaggerate the importance of using any visual
methods. She proves the fact that their use is only sensible
to a degree they stimulate the students activity in studying a
foreign language. The research also includes the authors developments
in using visual methods for teaching children with
defective perception. In conclusion, the author warns against
the over-use of visual aids in foreign language teaching.
References
1. Бондаренко Е.А. Восприятие комического в ли- тературно-графическом изображении детьми дошкольного возраста. Автореф. дисс. канд. псих. наук. Минск, 1968. 162 с.
2. Зимняя И.А. Психология обучения иностранно- му языку в школе, М., 1991. 222 с.
3. Зимняя И.А., Малахова В.А., Путиловская Т.С. Педагогическое общение как решение комму- никативных задач // Психолого-педагогические проблемы взаимодействия учителя и учащихся (Научные труды НИИ общей педагогики АПН СССР) М, 1978. С. 128-135.
4. Жинкин Н.И. Психологические особенности спонтанной речи // Иностранные языки в шко- ле. 1965. № 4. С. 2-11.
5. Путиловская Т.С. Возрастные особенности ре- шения коммуникативных задач в педагогичес- ком общении. Автореф. дисс канд. псих. наук. М, 1982. 308 с.