DIFFERENTIAL TRAINING IN PROFESSIONALLY ORIENTED READING IN NON-LINGUISTIC UNIVERSITY
Abstract
training in professionally oriented reading. The psychological,
pedagogical and language didactic principles of differential
training in reading are investigated in the article. The author
deals with the question of choosing and organizing the texts
in order to provide differential approach in the field of self-directed
learning and considers the hypotheses of three models
of differential training in professionally oriented reading.
About the Author
О. МоховаRussian Federation
References
1. Вавилова М.Г. Обучение пониманию текста при чтении на иностранном языке во взрослой ауди- тории: дис. канд. пед. наук. М., 1981. 330 с.
2. Евдокимова М.Г. Система обучения иностран- ным языкам на основе информационно-комму- никационной технологии (технический вуз, анг- лийский язык): Автореф. дис. д-ра пед. наук. М., 2007. 20 с.
3. Монахов В.М., Орлов В.А., Фирсов В.В. Диффе- ренциация обучения в средней школе // Советс- кая педагогика. 1990. № 8. С. 42-47.
4. Примерная программа обучения иностранным языкам в вузах неязыковых специальностей. М., 2000. 21 с.
5. Российская педагогическая энциклопедия: в 2 тт. Т. 1. / Под ред. В.В. Давыдова. М., 1993. 359 с.
6. Современный словарь иностранных слов. М., 2000. 742 с.
7. Унт И.Э. Индивидуализация и дифференциация обучения. М., 1990. 192 с.
8. Фоломкина С.К. Обучение чтению на иностран- ном языке в неязыковом вузе. М., 2005. 99 с.
9. Шрайнер Е.Г. Уровневая дифференциация обуче- ния геометрии студентов в педагогическом вузе: дис. канд. пед. наук. Новосибирск, 2000. 27 с.