THEORETICAL GROUNDS OF APPLYING SMALL MEANS OF INFORMATION TECHNOLOGIES IN PRIMARY SCHOOL
Abstract
technology -small means of information technologies serving
educational purpose: scientific and graphic calculators, word
players, smartphones, etc. Some functional features and didactic
aspects of small means of information technologies in
the context of primary school have been revealed. Some essential
educational advantages of small means of information
technologies over a PC have been distinguished.
About the Author
М. ИсаеваRussian Federation
References
1. Болтянский В.Г., Григорян Э.В. Микрокалькуля- тор в начальных классах // Математика в школе. 1983. № 5. С. 24-29.
2. Болтянский В.Г. Использование микрокалькуля- торов в обучении математике. М., 1990. 208 с.
3. Информационно-коммуникационные техноло- гии в образовательном процессе: Коллективная монография / Ю.А. Поляков, Т.С. Жилинская, М.С. Помелова [и др.]; под общ. ред. Н.В. Лале- тина. Красноярск, 2011. С. 18-36.
4. Ковалев М.П., Шварцбурд С.И. Электроника по- могает считать. М., 1978. 134 с.
5. Молокова А.В. Информатизация начальной шко- лы: как сохранить здоровье учащихся? [Электрон- ный ресурс] // Здоровье детей [сайт]. URL: http:// zdd.1september.ru/articlef.php?ID=200600911 (дата обращения: 10.03.2011г.)
6. Чашонов М.А. Информационные технологии обучения математике в школах США // Educational Technology & Society, 2006. 9(4). С. 315-319.
7. Stillman G. Students models, methods, limitations and assumptions for an application task in a CAS calculator environment. Proceedings of the 19th Biennial Conference of the Australian Association of Mathematics Teacher. Adelaide: AAMT, 2002. Р. 85- 93.