APPLYING EDUCATIONAL CONCEPTUAL FORMATIONS OF HIGHER MATHEMATICS TO TEACHING ANALYTIC GEOMETRY AND LINEAR ALGEBRA AT UNIVERSITY
Abstract
teaching to studying mathematical activity on the base of
structural-integrative and active approaches on examples
of analytic geometry and linear algebra courses are considered.
The main structural elements and systemic links of
the learning content of analytic geometry and linear algebra
are discoursed. The typical system of studying mathematical
knowledge and studying mathematical activity are offered.
And the methodic of students teaching to study mathematics
and mathematical activity are considered. The successive
stages of studying the courses are showed by the example of
the concept of linear space.
References
1. Иванова С.В. Структура и функционирование методической системы учебных понятийных образований высшей математики // Вестник МГОУ . 2010. № 3. С. 126-133.
2. Иванова С.В. Учебные понятийные образования высшей математики как системный инструмент обучения студентов // Вестник МГУ. 2010. № 1. С. 99-105.
3. Петрова В.Т. Научно-методические основы ин- тенсификации обучения математическим дис- циплинам в высших учебных заведениях: дис. докт. пед. наук. М., 1998. 410 с.
4. Холодная М.А. Психология интеллекта: парадок- сы исследования. Томск - М., 1997. 392 с.