DESIGNING EDUCATIONAL CONTENT OF SCIENCE SUBJECTS BY USING MODERN INFORMATION TECHNOLOGIES
Abstract
the educational content of some school subjects
which are taught with the ample use of modern information
technologies. The study formulates the conceptual bases of
introducing new information technologies into teaching and
determines the subjects at which new information technology
use should be taught. The features of methodical system of
training with the use of new information technologies have
been specified.
References
1. Краевский В.В. Содержание образования: впе- ред к прошлому. М., 2001. 36 с.
2. Оганесян В.А. Принципы отбора основного со- держания обучения математике в средней шко- ле. Ереван, 1984. 215 с.
3. Подласый И.П. Педагогика. Новый курс: Учеб- ник для студ. пед. вузов: В 2 кн. М., 1999. Кн. 1: Общие основы. Процесс обучения. 576 с.
4. Роберт И.В. Информационные и коммуникаци- онные технологии в образовании: Учебно-мето- дическое пособие для педагогических вузов. М., 2006. 374 с.