Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

TEST PROJECTS FOR COMPETITIONS IN PROFESSIONAL WORKMANSHIP IN COMPETENCE “ENGINEERING DESIGN CAD” AS A TOOL TO IMPROVE THE QUALITY OF TRAINING STUDENTS IN THE FIELD OF GEOMETRIC MODELING

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2019-1-79-89

Abstract

In this article the problem of improving the quality of geometric-graphic training for students of technical specialties at the institutions of higher and secondary vocational education is considered. In the course of research of domestic and foreign sources it was revealed that considerable attention is paid to the quality of training of future engineers throughout the world. The results of the international professional skill competition WorldSkills Competition can serve as an indicator of the level of skills development, necessary for modern specialists. As a tool for geometric-graphical training of modern specialists, it is proposed to use educational and methodical complexes developed on the basis of the test projects of the world competitions. The advantages of this approach are justified by the high results achieved by the participants of the WorldSkills Russia Competition. The article is addressed to teachers of special disciplines of vocational education organizations, as well as to Worldskills experts of Mechanical Engineering - CAD competence, wishing to improve the level of training students and future competitors.

Keywords


About the Author

E. E. Petrov
State autonomous vocational educational institution of Moscow region “Moscow region college “Energy”
Russian Federation


References

1. Александрова Е. П., Носов К. Г., Столбова И. Д. Геометрическое моделирование как инструмент повышения качества графической подготовки студентов // Открытое образование. 2014. № 5 (106). С. 20-27.

2. Земцов Д. Инженеры будущего - кто и как их будет готовить? [Электронный ресурс]. URL: https://www.csr.ru/news/inzhenery-budushhego-kto-i-kak-ih-budet-gotovit (дата обращения: 16.06.2018).

3. Обзор задания Чемпионата Мира / Mechanical Engineering Design CAD WSR [Электронный ресурс]. URL: https://www.youtube.com/playlist?list=PLmVGeuJZIxx43yVj_-7V8l_5yUIoUIq9z (дата обращения: 16.06.2018).

4. Официальный сайт движения Worldskills International [Электронный ресурс]. URL: https://www.worldskills.org/internal/competition-documentation/sao-paulo-2015/test-projects (дата обращения: 16.06.2018).

5. Рукавишников В. А., Усанова Е. В. Вопросы технологизации базовой графической подготовки // Информатизация инженерного образования: труды Международной научно-методической конференции, Москва, 15-16 апреля 2014 г. М., 2014. С. 125-128.

6. Рыбачёк Е. Российская команда Samsung Skills получила призы на WorldSkills 2017 [Электронный ресурс]. URL: https://techfusion.ru/rossijskaya-komanda-samsung-skills-poluchila-prizy-na-worldskills-2017 (дата обращения: 16.06.2018).

7. Специалисты информационных и коммуникационных технологий [Электронный ресурс] // Победители Финала V Национального чемпионата «Молодые профессионалы» (WorldSkills Russia) 2017. URL: http://old.worldskills.ru/home/nashi-chempiony (дата обращения: 16.06.2018).

8. Столбова И. Д. Управление качеством предметного обучения на основе компетентностного подхода // Университетское управление: практика и анализ. 2011. № 3. С. 55-61.

9. Фокина Н. И., Бощенко Т. В. Поиск эффективной методической системы обучения студентов компьютерной графике // Геометрия и графика. 2013. Т. 1. № 1. С. 68-69.

10. Члены Национальной сборной России, проходящие обучение в центре Samsung Skills, приняли участие в чемпионате WorldSkills Russia [Электронный ресурс]. URL: https://news.samsung.com/ru (дата обращения: 16.06.2018).

11. Behbahani A. Technical and vocational education and the structure of education system in Iran // Procedia Sosial and Behavioral Sciences. 2010. Vol. 5. C. 1071-1075.

12. Sayers J. A. Career and Technical Education (CTE) and High School Student Success in Tennessee: D. thesis doctor of education in educational leadership. East Tennessee, 2015. 130 p.


Review

Views: 76


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)