METHODICAL RECOMMENDATIONS FOR FORMING AND DEVELOPING STUDENTS CREATIVE ABILITIES BY TEACHING WOOD PAINTING
Abstract
tasks aimed at developing students creative abilities at lessons
of Decorative and Applied Arts.
The program suggested by the author is focused on developing
students perception and imagination that allows of
forming an artistic way of cognition and building knowledge
and skills base to perceive various forms and work out an individual
system of values in the process of artistic activity. The
methodological recommendations can be used both at university
classes and secondary school lessons of Decorative
and Applied Arts in the system of supplementary education.
References
1. Игнатьев Е.И. Психология изобразительной де- ятельности детей. М., 1961. 223 с.
2. Коменский Я.А. Избранные педагогические со- чинения. Т. 1. М., 1982. С. 242-404.
3. Кузин В.С. Вопросы изобразительного творчест- ва. М., 1971. 144 с.
4. Некрасова М.А. Народное искусство как часть культуры. М., 1983. 344 с., ил.
5. Традиции развития художественных росписей в современном декоративном искусстве России: Материалы городской научно-практической конференции / Под ред. Т.В. Саляевой. Магни- тогорск, 2001. 84 с.
6. Ягупова Т.А. Развитие художественно-творческих способностей студентов средствами орнамента (на примере занятий декоративно-прикладным искусством в системе художественно-графичес- ких факультетов педагогических вузов): Автореф. дис. ... канд. пед. наук. М., 2011. 23 с.