Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

FORMING FUTURE TEACHERS OF CHEMISTRY ASPIRATION TO INDEPENDENT WORK

Abstract

The author of this paper continues to explore
the notion of students independence work while mastering
the course of «Techniques and Methods of Teaching Chemistry
». She expands on the problem of bringing up independence
as the main feature of students personalities that helps
to realize their professional skills in the future. The necessity
is substantiated to choose those forms and methods of teaching
that stimulate students aspiration to self-study. As a result
both the level of independent work and the general level
of students competence is raised. The basic competence
of a future teacher of Chemistry comprises psychological,
pedagogical as well as subject knowledge and skills proper,
pedagogical aptitude, personal and professionally important
qualities.

About the Author

Э. Матвеева
Астраханский государственный университет
Russian Federation


References

1. Богоявленская А.Е. Развитие познавательной самостоятельности студентов в процессе профес- сиональной подготовки // Вестник ТвГУ. Серия Педагогика и психология. 2008. № 2. С. 76-87.

2. Китайгородская Г.И. Познавательная само- стоятельность. Диагностика и пути развития / Г.И. Китайгородская, Н.С. Пурышева // Наука и школа. 1999. № 3. С. 27-32.

3. Матвеева Э.Ф. Самообразование - важнейшая сфера профессионально-методической подго- товки будущего учителя: монография. Астра- хань, 2007. 151 с.

4. Минченков Е.Е. Методика химии как наука // Вестник МГОУ. Сер. Естественные науки вып. Химия и химическая экология. 2006. № 2 (24). С. 94-102.

5. Проект ФГОС среднего (полного) общего об- разования / Руководители разработки проек- та Л.П. Кезина, академик РАО, А.М. Кондаков, научный руководитель ИСИО РАО, член-кор- респондент РАО. М., 2011. 71 с. [Электронный ресурс] [сайт] http://standart.edu.ru/catalog. aspx?CatalogId=4100

6. Федеральный государственный образователь- ный стандарт высшего профессионального об- разования по направлению подготовки: Педаго- гическое образование: Квалификация (степень) бакалавр. СПб., 2009. 32 с.


Review

Views: 58


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)