Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

INNOVATIVE APPROACHES TO DRAFTING A TEXTBOOK ON TEACHING LANGUAGE-FOR-SPECIAL PURPOSES (LSP) TRANSLATION IN THE SYSTEM OF RETRAINING AND UPGRADING THE SKILLS (AT THE LEVEL OF UNIVERSITY DEPARTMENTS SPECIALIZING IN SECOND HIGHER EDUCATION DIPLOMAS - ADDITIONAL PROFESSIONAL EDUCATION)

Abstract

The article deals with the issues relating to retraining
of specialists with higher education diplomas in the
framework of the system of retraining and upgrading the skills
at the level of university departments specializing in second
higher education - additional professional education - and analyzes
the specifics of training and education in the system.
The author describes a textbook on LSP translation drafted
for economists, as well as the innovational approaches it
is based on.

About the Author

М. Коровкина
Московский государственный лингвистический университет
Russian Federation


References

1. Арутюнов Ю.С., Ухин Ю.Ю. Инновационное обучение: концепция программы и основные подходы // Инновации в Российском образова- нии. Послевузовское и дополнительное профес- сиональное образование 2000. М., 2000. С. 26- 32.

2. Дарвин М.Н. Основные направления развития дополнительного профессионального образова- ния в регионах // ДПО. 2006. № 7 (31). С. 6-7.

3. Ионова О.Н. Приемы и методы обучения в об- ласти информационных технологий в системе ДПО // ДПО. 2006. № 2 (26). С. 7-11.

4. Змеев С.И. Инновационная технология обуче- ния взрослых в системе дополнительного про- фессионального образования // Инновации в Российском образовании. Послевузовское и до- полнительное профессиональное образование 2000. М., 2000. С. 20-23.

5. Змеева Т.Е. Андрагогический подход к обучению иностранным языкам // Иностранные языки: те- ория и практика, 2006. № 1. С. 37-41.

6. Колесникова Н.К. Подходы к формированию адаптивных курсов переподготовки на педагоги- ческую профессию // Инновации в российском образовании. Послевузовское и дополнительное профессиональное образование 2000. М., 2000. С. 39-42.

7. Коряковцева Н.Ф. Теоретические основы орга- низации изучения иностранных языков учащи- мися на базе развития продуктивной учебной деятельности (общеобразовательная школа). Дис.  д-ра пед. наук. М., 2003. 426 с.

8. Фролов Ю.В., Ануфриев С.В., Махотин Д.А. Про- гнозирование рынка труда как основа проекти- рования программ дополнительного професси- онального образования // ДПО. 2006. № 7 (13). С. 4-6.


Review

Views: 43


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)