Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

IMPROVEMENT OF STUDENTS LANGUAGE TRANING UNDER CONDITIONS OF ALL-EUROPEAN EDUCATIONAL INTEGRATION

Abstract

The article is devoted to students language
training modern state and trends. The discrepancy has been
revealed between the present practice of this training and
contemporary labor market requirements, the latter being
specified. The author suggests scientific approaches and
principles on the basis of which language training could be
improved concentrating on the aims, tasks and main ways of
language training as a significant component of professional
education. The peculiarities of educational internationalization
have been defined with the focus on its influencing the
process of language training improvement.

About the Author

Ф. Кадырова
Казанское высшее военное командное училище (Военный институт)
Russian Federation


References

1. Академическая мобильность студентов высших учебных заведений: отечественный и зарубеж- ный опыт ее формирования: Коллективная мо- нография / Т.М. Трегубова, Р.Г. Сахиева, А.Р. Ма- салимова и др. Казань, 2008. 131 с.

2. Болонский процесс: итоги десятилетия / Под науч. ред. д-ра пед. наук, профессора В.И. Бай- денко. М., 2011. 446 с.

3. Гретченко А.И. Болонский процесс: интеграция России в европейское и мировое образователь- ное пространство / А.И. Гретченко, А.А. Грет- ченко. М., 2009. 432 с.

4. Кадырова Ф.М. Модернизация содержания и технологий языковой подготовки студентов // Вестник Казанского технологического универ- ситета, 2008. № 5. С. 224-230.

5. Каримова Л.А. Реализация содержания обуче- ния иностранным языкам в условиях интегра- ции в европейское образование // Образование и саморазвитие. Казань. 2008. №3 (9). С. 47-53.

6. Пассов Е.И. Программа-концепция коммуника- тивного иноязычного образования / Е.И. Пас- сов. М., 2000. 175 с.

7. Тер-Минасова С.Г. Язык и межкультурная ком- муникация / С.Г. Тер-Минасова. М., 2001. 234 с.


Review

Views: 53


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)