Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

FORMING COMMUNICATIVE COMPETENCE AT RUSSIAN CLASSES

Abstract

The article considers the techniques of forming
communicative competence while teaching Russian. It
reveals specific features of a modern lesson based on communicative-
pragmatic type. The author goes into teachers
activity before and during the class as a moderator of schoolchildrens
learning in some depth. The reading techniques
and ways of linguistic term forming are described.
The theoretical concepts are illustrated by the example
of a lesson on Homogeneous parts of the sentence which
is focused on methodical issues of schoolchildrens speech
skills development.

About the Author

С. Боброва
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Антонова Е.С. Тайна текста. Методические реко- мендации к Рабочей тетради по развитию речи и мышления школьников 5-6 классов. М., 2011. 160 с.

2. Богин Г.И. Типология понимания текста. Кали- нин, 1986. 86 с.

3. Бондарко А.В. Грамматическое значение и смысл. Л., 1978. 176 с.

4. Волков В.В. Введение в психолингвистику. Ужго- род, 1994. 104 с.

5. Выготский Л.С. Мышление и речь. М., 1934. 352 с.

6. Петровская Л.А. Теоретические и методические проблемы социально-психологического тренин- га. М., 1982. 168 с.

7. Щедровицкий Г.П. Избранные труды. М., 1995. 759 с.

8. Щерба Л.В. Языковая система и речевая деятель- ность. Л., 1974. 432 с.


Review

Views: 78


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)