Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE PRINCIPAL DIRECTIONS OF MODERN EDUCATIONAL TECHNOLOGIES EMPLOYMENT AT FEDERAL UNIVERSITY

Abstract

The article substantiates the importance of using
modern educational technologies in higher educational institutions
and considers the theoretical aspects of their introduction
into educational practice. The author reveals the essence
of the concept «modern educational techniques» by comparing
their distinctive features with pedagogical techniques.
On the basis of definition analysis the prominent features of
modern educational technologies are identified. The basic directions
of introducing modern educational techniques at federal
university are determined including the use of personnel,
educational, methodical and information resources of higher
educational institution.

About the Author

А. Мордовская
Северо-Восточный федеральный университет им. М.К. Аммосова (г. Якутск)
Russian Federation


References

1. Беспалько В.П. Слагаемые педагогической тех- нологии. М., 1989. 192 c.

2. Борытко Н.М., Соловцова И.А., Байбаков А.М. Педагогика: учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений / Н.М. Борытко, И.А. Соловцо- ва, А.М. Байбаков; под ред. Н.М. Борытко. М., 2007. 496 c.

3. Коджаспирова Г.М., Коджаспиров А.Ю. Словарь по педагогике. М.-Ростов н/Д., 2005. 448 c.

4. Педагогика: учебник / Л.П. Крившенко, М.Е. Вайндорф-Сысоева и др.; Под ред. Л.П. Крив- шенко. М., 2004. 432 c.

5. Селевко Г.К. Современные образовательные тех- нологии: учебное пособие. М., 1998. 256 c.

6. Современные образовательные технологии: учебное пособие / коллектив авторов; под ред. Н.В. Бордовской. 2-е изд. стер. М., 2011. 432 c.


Review

Views: 58


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)