COMMUNICATION IN OCCUPATIONAL ENVIRONMENT: DEVELOPING POTENTIAL OF TEMPORARY TEAMWORK IN TEACHERS GROUP
Abstract
of organizing communication in the occupational environment
of teachers as a stimulus for their professional and
personal development. The author suggests the system of
activities which integrate individual and group subjectiveness
of teachers in stationary advanced training courses. The assessment
criteria for the developing potential of temporary
teamwork in educational group are proved with the research
data.
About the Author
С. ЛапковскаяRussian Federation
References
1. Андрагогика постдипломного педагогическо- го образования: научно-методическое пособие / Под ред. С.Г. Вершловского, Г.С. Сухобской. СПб., 2007. 195 с.
2. Боровиков Л.И. Психологические механизмы эф- фективного развития воспитательного профес- сионализма в процессе повышения квалифика- ции [Текст] // Педагогический профессионализм в современном образовании: материалы Между- нар. научно-практич. конф., Новосибирск, 20-22 февраля 2006 г. Новосибирск, 2006. С. 67-77.
3. Карнышев А.Д. Очерки социальной психологии. Иркутск, 1998. 325 с.
4. Проблемы организации развивающей среды в постдипломном образовании: материалы пер- вой Междунар. научно-практич. конф. кафедры педагогики и андрагогики. 17-18 апр. 2001 г. / Под ред. Е.В. Миненко. СПб, 2001. 271 с.
5. Психология индивидуального и группового субъекта / Под ред. А.В. Брушлинского, М.И. Во- ловиковой. М., 2002. 368 с.