VOCATIONAL EDUCATION QUALITY CRITERIA IN CONTEXT OF CURRENT EDUCATIONAL REFORMS
Abstract
the quality criteria of teachers training. Providing high quality
education is the main task of educational policy, which is
based on maintaining its fundamental nature, compliance
with current and future needs of the individual, society and
state. In these circumstances the problem of quality management
education is of particular importance. The integral components
of teachers training are subjects, processes, content
and educational environment. Each of these components is a
separate field of study, measuring and evaluating the quality
of teachers training. The criteria suggested in this paper are
based on the basic characteristics of the quality of education.
References
1. Болонский процесс: нарастающая динамика и многообразие (документы международных фо- румов и мнения европейских экспертов) / Под науч. ред. д-ра пед. наук, проф. В.И. Байденко. М., 2002. 408 с.
2. Руководство по применению стандарта ИСО 9001:2000 в области обучения и образования [Текст] / Пер. с англ. А.Л. Раскина. М., 2002. 128 с. - (Дом качества . - Вып. 10 (19).)
3. Селезнева Н.А. Качество высшего образования как объект системного исследования. М., 2001. 79 с.
4. Экономика и организация управления вузом / Под ред. В.В. Глухова. СПб., 1999. 448 с.
5. ISO 9000:2000, Quality Management systems - Fundamentals and vocabulary = Международный стандарт: Система менеджмента качества. Ос- новные положения [Текст] / перевод и научно- техническое редактирование ВНИИ Сертифика- ции Госстандарта России. М., 2001. 31 с.