Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

INTEGRATIVE APPROACH TO BUILDING STUDENTS SOCIAL RESPONSIBILITY

Abstract

The article considers the integrative conception
of forming social responsibility of students. It describes both
the approaches (philosophical and anthropological, axiological,
historical and ontological, culturological, personally active
and competent) constituting the basis of building students social
responsibility and the results obtained in the context of
these approaches.

About the Author

Л. Барановская
Сибирский государственный технологический университет (г. Красноярск)
Russian Federation


References

1. Братусь Б.С. Аномалия личности. М., 1988. 304 с.

2. Законопроект Об образовании в Российской Федерации: http://www.rg.ru/2010/12/01/obrazovanie- dok.html (дата обращения: 09.01.2011).

3. Концепции Федеральной целевой программы развития образования на 2011-2015 годы [Элек- тронный ресурс]: http://www.referent.ru/1/173627 (дата обращения: 08.01.2011).

4. Сластенин В.А., Чижакова Г.И. Введение в педа- гогическую аксиологию: Учеб. пособие для сту- дентов высших педагогических учебных заведе- ний. М., 2003. 192 с.


Review

Views: 56


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)