INTEGRATIVE APPROACH TO BUILDING STUDENTS SOCIAL RESPONSIBILITY
Abstract
of forming social responsibility of students. It describes both
the approaches (philosophical and anthropological, axiological,
historical and ontological, culturological, personally active
and competent) constituting the basis of building students social
responsibility and the results obtained in the context of
these approaches.
About the Author
Л. БарановскаяRussian Federation
References
1. Братусь Б.С. Аномалия личности. М., 1988. 304 с.
2. Законопроект Об образовании в Российской Федерации: http://www.rg.ru/2010/12/01/obrazovanie- dok.html (дата обращения: 09.01.2011).
3. Концепции Федеральной целевой программы развития образования на 2011-2015 годы [Элек- тронный ресурс]: http://www.referent.ru/1/173627 (дата обращения: 08.01.2011).
4. Сластенин В.А., Чижакова Г.И. Введение в педа- гогическую аксиологию: Учеб. пособие для сту- дентов высших педагогических учебных заведе- ний. М., 2003. 192 с.