Technology of the organization of educational dialogue at studying natural-science disciplines in high school
Abstract
shown at the decision of the problems arising
in natural-science education. The characteristic
of technology of the organization of educational
dialogue is submitted at studying
natural-science disciplines in high school.
The fragment of lecture on the higher mathematics,
showing realization of the given technology
is given.
About the Authors
Н. ДеменеваRussian Federation
Е. Плотникова
Russian Federation
References
1. Кудрявцев Л.Д., Кириллов А.И., Бурковская М.А., Зимина О.В. О тенденциях и перспективах математического образования // Образование и общество. 2002. №1. С.58 - 66.
2. Основные результаты международного исследования образовательных достижений учащихся, PISA - 2006. М., 2007. http://window. edu.ru/window/library?p_rid=60351
3. Алексашина И.Ю. Новая философия образования: пути и проблемы становления // Директор школы. 2001. №1. С.71 - 74.
4. Симонов В.М. Дидактические основы естественнонаучного образования (Теория и практи- ка реализации гуманитарной парадигмы): автореф. дис. ?Kд-ра пед. наук. Волгоград, 2000.
5. Белогуров А.Ю. Теория и практика гуманитаризации естественнонаучного образования (Принципы, подходы, технологии): автореф. дис. ?K канд. пед. наук. Владикавказ, 1997.
6. Фоминых Ю.Ф., Плотникова Е.Г. Педагогика математики. Пермь, 2000.
7. Естественнонаучное мышление и современность / Под ред. В.С. Крисаченко, В.Л. Храмовой. Киев, 1989.