Revealing deficiencies of representation in educational process
Abstract
intellectual development of students. It is
shown that the identification in the learning
process of the major deficiencies representative
capacity must be based on students difficulties
in solving various problems. The
main methods of diagnosis are: task method,
observation, and pedagogical conversation.
As an additional methods appear to be
discussions, and analysis of the products of
educational activities. The article is supported
by an example of the identification of one
of the deficits.
About the Author
О. СорокинRussian Federation
References
1. Дружинин В.Н. учебник для вузов Экспериментальная психология 2-е дополненное -СПб- Питер 2003-319 с. [1].
2. Когнитивная психология. Учебник для вузов / Под ред. В. Н.Дружинина, Д. В. Ушакова - М.: ПЕР СЭ, 2002 - 480 с. [2]
3. Никитина Н.Н., Железнякова О.М., Петухов М.А. Основы профессионально-педагогической деятельности: Учеб. пособие для студ. учреждений сред. проф. образования. - М.: Мастерство, 2002. - 288 с. [3]
4. Подласый И.П. Педагогика. Новый курс: учеб. для студ. высш. учеб. заведений, обучающихся по пед. спец. : в 2 кн. - М.: Гуманитар. изд. центр ВЛА ДОС , 2005. - Кн. 1. Общие основы. Процесс обучения. - 574с. [4]
5. Сорокин О.М. «ВЕСТНИК МОСКОВСКОГО УНИВЕРСИТЕТА МВД РОССИИ » № 9 2009. с 41-44.[5]
6. Холодная М.А. Психология интеллекта. Парадоксы исследование. - Томск: Изд-во Том. ун- та - М.: Изд-во "Барс", 1997. . - 392 с. [6]
7. Чуприкова Н.И. Психология умственного развития: принцип дифференциации. М.: АО Столетие. 1977. - 480 с.[7].