Foreign language textbook as means of the ethnic culture formation
Abstract
ethnocultural accomplishment of the younger
generation acquires nowadays a particular
sense. By analyzing the ethnocultural fullness
of the informative part of textbooks and
training aids for German, the author proves
that the manuals of German for trainees of
the specialized secondary schools are characterized
by the ethnocultural and communicatory
orientation unlike the manuals of
German, which are destined for trainees of
the secondary modern schools, and which are
more filled with the ethnocultural content
References
1. Басова Н.В., Коноплева Т.Г. Немецкий язык для колледжей (Deutsch fur Colleges). - Ростов н/Д., 2008.
2. Веселова Т.В., Коплякова Е.С., Мильде С. Немецкий язык: Учебное пособие для студентов экономических специальностей. - М., 2008.
3. Гальскова Н.Д. Немецкий язык III : учебник нем. яз. «Мозаика» для III кл. шк. с углубл. изучением нем. яз. - М., 2008.
4. Коноплева Т.Г. Страноведение: Федеративная Республика Германия: учеб. пособие. - Ростов н/Д., 2007.
5. Кочетова С.О. ALLES KLA R (Учебник немецкого языка для начинаюших). - СПб., 2005.
6. Крылова Н.И. Немецкий язык для начинающих: Учебник.- М., 2007.
7. Невмержицкая Е.В. Моя страна. Немецкий язык для начинающих. Ч.3.: Учебное пособие. - М., 2009
8. Невмержицкая Е.В. Моя Европа. Немецкий язык для начинающих. Ч.4.: Учебное пособие. - М., 2009.
9. Новицкая И.Э. Встреча с Петербургом. Учебное пособие. - СПб., 2009
10. Подгорная Л.И. Германия. Прогулка по федеральным землям. Пособие по страноведению. - СПб., 2008.
11. Хайрова Н.В. Немецкий язык для технических колледжей: Учебное пособие. - Ростов н/Д: Феникс, 2008