Professional research tasks as a tool developing research skills in primary vocational training schools (as example auto-mechanic profession)
Abstract
issues in training auto-mechanics with
scope to develop researching skills. This work
defined professional research skills, determined
four types of tasks. There are some examples
of research tasks for practical training,
some preparation exercises in this work.
Some results of implementing professional
research tasks in primary vocational training
schools elaborated by us are described.
About the Author
В. ВекленкоRussian Federation
References
1. Калошина И. П. Психология творческой деятельности: Учеб. пособие для студентов ВУЗов - 3-е изд., доп. - М.: ЮНИТИ -ДАНА , 2008. - 655 с. IS BN 978-5-238-01430-2.
2. Шашенкова Е.А. Задача как средство обучения исследовательской деятельности студентов колледжа: Дис. канд. пед. наук: 13.00.01. - М., 2001.
3. Романов П.Ю. Формирование исследовательский умений обучающихся в системе непрерывного педагогического образования: Дис. д- ра пед. наук: 13.00.08. - М.: РГБ, 2003. - 382 с.
4. Андреев В.И. Организация физического эксперимента исследовательского характера с индивидуальной помощью учащимся в средних ПТУ . - М.: Высшая школа, 1978. - 46 с.