Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Model to generate socio-communicative competence future teachers vocational training

Abstract

In article represented structural
and functional model the formation
of socio-communicative competence future
teachers vocational training. Identified and
disclosed to the educational conditions for
the effective functioning of model. Justified
criteria study socio of communicative competence.

About the Author

Е. Шумилова
Челябинский государственный педагогический университет
Russian Federation


References

1. Зеер Э.Ф. Модернизация профессионального образования: компетентностный подход / Э.Ф. Зеер, А.М. Павлова, Э.Э. Сыманюк. - М.: Моск. психол.-соц. институт, 2005. - 216 с.

2. Истратова О.Н. Психодиагностика: коллекция лучших тестов / О.Н. Истратова, Т.В. Эксакусто. - 5-е изд. - Ростов н/Д : Феникс, 2008. - 375 с.: ил. - (Психологический практикум).

3. Кузьмина Н.В. Профессионализм педагогической деятельности / Н.В. Кузьмина, А.А. Реан. - СПб., 1993. - 172 с.

4. Лукьянова М.И. Психолого-педагогическая компетентность учителя: Диагностика и развитие / М.И. Лукьянова. - М.:ТЦ Сфера, 2004. - 144 с.

5. Ратанова Т.А. Психодиагностические методы изучения личности: Учебное пособие / Т.А. Ратанова, Н.Ф. Шляхта. - 4-е изд., испр. - М.: Московский психолого-социальный институт: Флинта, 2005. - 320 с.


Review

Views: 75


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)