Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Realization of english distance course based on information technologies and test and training system (at togliatti academy of management)

Abstract

The article presents the
experience of the English language distance
course application, which requires the use
of information technologies and testingtraining
system. The course is oriented on the
students with different levels of the English
language and is aimed at training functional
accuracy, broadening language knowledge and
developing ability to be autonomous and work
independently. Aims, goals, structure of the
course and possible individual trajectories of
mastering the English language are described
in the article.

About the Author

L. . Anisimova
НОУ «ТОЛЬЯТТИНСКАЯ АКАДЕМИЯ УПРАВЛЕНИЯ»
Russian Federation


References

1. Давыдов Ю. Болонский процесс. Миф или реальность?// Высшее образование в России. №10. 2005. С. 3.

2. Кузнецова Л.Б. Современный контекст и некоторые перспективы профессионального развития преподавателей иностранных языков в вузе: Сборник научных трудов IV Всероссийской научно-практической конференции. Томск. 2004. С. 8-10.

3. Барышникова Е.Н., Ельникова С.И. Программное и методическое обеспечение компьютерного обучения русскому языку. Санкт-Петербург, С. 69.

4. Полат Е.С. Ещё раз о педагогических технологиях дистанционного обучения. Сб. статей II Международной научно-практической конф./ Отв. ред. А.Л. Назаренко. М.: МГУ, 2006. 345 с.

5. Анисимова Л.А. Профессионально-ориентированная иноязычная подготовка в инновацион- ном вузе на основе кредитно-модульного подхода в условиях реформирования образования. Практика преподавания иностранных языков на неязыковых специальностях вуза: Сб.ст. и матер. ежегод.межвуз.конф. кафедры иностранных языков Самарской гуманитарной академии. Самара, 21 января 2008г./отв.ред. Л.А. Шанская. Самара: Самар.гуманит.акад., 2008. 92 с.

6. Рязанцева Т.И. Гипертекст и электронная коммуникация: сборник научных статей «ELT. Век ХХI: что взяли мы себе в наследство?» М.: ГУ ВШЭ, 2002. С.126-138.


Review

Views: 47


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)